neděle 17. ledna 2016

Zlodějka knih

Autor: Markus Zusak
Originální název: The Book Thief
Počet stran: 528

Na tento  bestseller jsem si brousila zuby hodnou řádku dní ne-li měsíců. Po nespočet přečtených recenzí, které knihu vynášely do nebes, jsem se na Zlodějku knih vážně těšila. Všechny recenze byly tak moc pozitivní, že jsem opět nabyla nadměrných očekávání.

A jak se Zlodějka knih líbila mě? Ano, je to pěkná kniha, ale nadměrné nadšení z ní sdílet nemohu. Kniha jejíž vypravěčkou je sama smrt je vskutku originální. Nevadilo mi, že se v podstatě děj dozvídám díky smrti dříve než nastane a vypadne tak okamžik překvapení, ale nic závratného jsem na knize neviděla, neboť spousty knih o druhé světové válce jsou srdce trhající a emočně nás vyždímají.

Hlavní postavou je dívenka Liesel Memingerová. Děj, jak už jsem výše napověděla, se odehrává v Německu za druhé světové války. Liesel prožívá radosti a strasti všedního života, až na to, že těch strastí během války je poněkud více. Hlad, strach, nálety, nespravedlnost, smrt. Během čtení si Liesel oblíbíte, stanete se její kamarádkou a budete jí fandit, přát to nejlepší. Bohužel během válek se zrovna to nejlepší neděje. Oblíbíte si i další postavy z knihy, hlavně Rudyho, dále Lieselina nevlastního otce, po čase i nevlastní matku a skončíte u toho, že začnete pomalu litovat smrt, kolik práce za války má.

Zlodějka knih je příběh vyprávěný ze zajímavého úhlu pohledu, příběh druhé světové války, příběh, ve kterém smrt hraje první housle. Neřadím ji mezi top of the top, ale kniha je to i tak dobrá. Přečtěte si a uvidíte. Názor si stejně musíte udělat sami. Nejsme totiž roboti, kterým by se vždy líbilo totéž. Díky Bohu.

77%




3 komentáře:

  1. Konečně někdo, kdo má na tuhle knihu stejný názor jako já :-D Taky jsem četla nadšené recenze, mnoho lidí mi řeklo, že to je vynikající kniha a mě to zas tak neoslovilo... Jako jo, je to docela dobrý příběh (zvlášť díky vyprávění z pohledu smrti), ale že bych si z toho sedla na zadek, tak to zas nee :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak jsem ráda, že nejsem jediná, která to vidí střízlivě Monis :D

      Vymazat
  2. This way my pal Wesley Virgin's report launches with this SHOCKING and controversial VIDEO.

    You see, Wesley was in the army-and soon after leaving-he unveiled hidden, "MIND CONTROL" tactics that the government and others used to get anything they want.

    These are the same methods lots of famous people (especially those who "come out of nowhere") and top business people used to become wealthy and famous.

    You've heard that you utilize only 10% of your brain.

    That's really because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

    Maybe that expression has even taken place IN YOUR very own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain 7 years back, while driving an unregistered, beat-up garbage bucket of a car with a suspended license and $3.20 on his debit card.

    "I'm so fed up with going through life payroll to payroll! When will I get my big break?"

    You've been a part of those those types of thoughts, am I right?

    Your success story is waiting to start. You need to start believing in YOURSELF.

    Watch Wesley Virgin's Video Now!

    OdpovědětVymazat