pondělí 24. března 2014

Příručka dámy v běhu

Autor: Ruth Fieldová
Životní styl

Koketovali jste někdy s myšlenkou začít běhat, ale neměli jste tušení jak na toho? Nebo už jste se o to pokusili, ale nakonec jste stejně rezignovali? Či si dokonce myslíte, že takovou šílenost jako je běhání, vy určitě provozovat nikdy nebudete?  Chcete zhubnout, zpevnit a vytvarovat tělo? Pokud vaše odpověď zní ano, možná byste si měli přečíst knihu Ruth Fieldové.

Kniha je opravdu útlá a přečtete jí doslova za chviličku. Autorka v ní popisuje, jak se sama dostala k běhání, co jí běhání přineslo, jak těžké je začít běhat a pravidelně v tom pokračovat a mnoho dalších rad. Ruth vám nebude mazat med kolem pusy a říkat vám, jak je běhání snadné, a že to zvládnete levou zadní. Tvrdě vám vylíčí, jak se věci mají.

Na knize oceňuji to, že je v ní detailně popsán proces, jak s během vůbec začít. Kniha obsahuje i skutečné příběhy lidí. Například matka Ruth začala s běháním ve svých tuším 57 letech (díky své dceři) a to doslova od píky, ikdyž si zpočátku myslela, že ona ve svém věku už nikdy nemůže něco takového dokázat. Knížka je opravdu hodně motivující, takže pokud vám chybí zrovna motivace, vzhůru do čtení.

Některé Ruthiny rady však berte s rezervou. Například to, že máte jíst pouze 3x denně (to není zrovna ideál pro hubnutí), nebo že se před během nemáte vůbec rozcvičovat. I zde platí - používejme selský rozum a nenechme si všechno nakukat. Mě třeba nemotivuje, když si před zrcadlem řeknu - ty tlustá krávo, což doporučuje autorka. Ale proti gustu...však to znáte.

75%

9 komentářů:

  1. Všimla jsem si této knihy na bux.cz a koukám, nemusí být špatná, kolikrát jsem koketovala s běháním, ale kvůli krční páteři to dlouho nevydržela. Ale díky za recenzi;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, já děkuju za koment. Knihu doporučuji, když se chceš namotivovat k běhu, fakt tě nakopne. Zítra jdu běhat... :D

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. No, tlustá krávo bych si fakt neřekla. :D Ale jíst 3x denně není tak hrozný. Každému vyhovuje něco jiného a já do sebe přes víkend většinou víc nenacpu, vstávám později a večer už nemám většinou hlad. Ale ideál jsou pro mě ty čtyři jídla. :) Kniha nemusí být špatná, ale vím, že jsou i lepší. Behu se tak trochu sama věnuju a jelikož po zimě začínám zase od nuly, mám sto chutí se na všechno vykašlat. Fakt to bolí. :D Kolikrát se sama sebe ptám, proč si tak ubližuju. :D Ale ten pocit po doběhnutí je úžasný. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3x denně jíst hrozné určitě není, jen pokud chceš zhubnout (o čemž se v knize rovněž jedná), tak je lepší jíst častěji. Souhlasím s tím, že kniha není nějaké přeborné dílo, ale určitě nabudí k akci :D Před pár dny jsem taky vyrazila po dlouhé době běhat a byla jsem červená jak rak, cítila jsem se trapně, když mě míjeli vysportovaní pěkní chlapi na kole a já vypadala jako před kolapsem po "pár metrech". No jo, není to lehké :D

      Vymazat
  4. Děkuji za recenzi, já se k běhání odhodlávám hrozně dlouho, pořád jsem se vymlouvala že nemám dobré boty, ty jsem sehnala konečně i v mé podivné velikosti, kdy mi 90% bot nesedí, takže konec výmluv a až bude hezky šupám běhat i kdyby jen kousek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju za koment :). Výmluvy znám taky, pořád si říkám, že je zima na běhání :D Kniha mi potvrdila mou domněnku, že je to jen prachsprostá výmluva, a že největší výhrou už je jen to, když vylezu ve "sportovním oblečení" (rozuměj vytahané tepláky a o vlas lepší tričko) ven před barák :D

      Vymazat
  5. Tak túto knihu musím omrknúť, k behu som sa opäť vrátila a koncom leta si zabehnem svoj prvý polmaratón. Nedávno som čítala podobnú knihu, Když běhá žena, a má to na mňa výrazne motivačný vplyv :).

    Takže vďaka za tip, keď sa dostanem do fázy, kedy začnem pochybovať či má beh zmysel (samozrejme že má, ale keď vonku prší a je zima, tak tie pochybnosti prídu), nakopnem sa ďalšou dávkou literatúry a po dočítaní si opäť vybehnem :D.

    A inak, dá sa schudnúť aj keď ješ len trikrát denne, som toho dôkazom a priateľ ešte väčším. Oveľa dôležitejšie je to, čo ješ, než ako často.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mám to tam nepřesně napsané. Zhubnout samozřejmě člověk může i tehdy, když jí 3x denně, záleží hlavně na příjmu kalorií. Mě jen jde o to, že když jím vícekrát za den, tak pak nemám chutě na sladké atd. Ale je to samozřejmě individuální :))
      Já děkuju za tip na knihu Když běhá žena. Taky se musím motivovat, ale na půlmaratón teda nemám, to jsi dobrá a přeju ať se dobře běží :)))

      Vymazat