pátek 11. dubna 2014

Zdravím vás. Jmenuji se Dolores a jak asi správně tušíte, není to mé pravé jméno, ale přezdívka na blogu. Myslím si, že nesejde na tom, jestli jsem Blanka, Lucka, Naďa nebo Katka, ale záleží na tom, co je obsahem mého blogu :)

 Studuji vysokou školu v Brně a nemám tolik času na čtení, kolik bych si představovala. Přece jenom se ta skripta na zkoušky přečíst musí :) Ale i přesto si vždycky vyšetřím čas na dobrou knihu. Nutno říci, že velkou částí mé prokrastinace tvoří čtení beletrie :)

Blog jsem si nezaložila proto, abych Vás oblažovala svými super recenzemi, bez kterých byste nemohli žít. Blog jsem si založila, protože mě hrozně štvala jedna věc. Po nějaké době po přečtení knihy, už jsem moc nevěděla, co v knize přesně bylo a cítila jsem, že je to špatně. Pokud něčemu dáváte tolik času a pak si z toho odnesete do života jen nepatrný kousek, je to tak trochu ztráta času. Pohybuju se ve zdravotnictí a na vlastní oči vidím, jak je náš čas drahocený a zatraceně krátký, proto bychom jím neměli plýtvat tím, že děláme věci polovičatě. Vždyť knihy nám můžou dát tak moc...

A jako vyústění mého zmaru jsem si založila blog, ve kterém chci zachytit všechny podstatné informace z přečtených knih. A proč si tedy recenze nepíšu jen doma na papír? Za prvé bych je po čase určitě někde nenávratně ztratila a za druhé - pokud alespoň jedna věta z tohoto blogu potěší nebo v něčem inspiruje či snad pomůže byť jen jedinému čtenáři, stojí za to jít s kůži na trh :)

Dolores

13 komentářů:

  1. Ráda budu šmírovat tvé poznámky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To jsi sepsala moc pěkně! :) Ráda sem občas zavítám! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je to dobrý nápad. Udělat z času, který strávíš nad čtením (a že ho asi nebude málo) udělat něco hmatatelného a podělit se s ostatními. Doufám, že tím oslovíš čtenáře a najdeš mezi nimi oponenty i spřízněné duše ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně ses taky vyslovil :D Díky :)))

      Vymazat
    2. Jsem zvědavý, jakého čtenáře uvidíš ve mě :)

      Vymazat
  4. Mám radost, že jsem se "náhodou" dostala na Váš blog. Mám ráda knížky pro dospělé i děti a podobně jako Vy, když mě něco zaujme a inspiruje, ihned zapisuji. Většinou na ty papírky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, moc mě potěšil :) Já bohužel papírky ztrácím, takže jsem zkusila blog, snad bude přínosem :)

      Vymazat
  5. Mám to se založením blogu podobně. Moje zatracená paměť mě často zrazuje a po delší době už si z některých knih pamatuji jen málo. Což je na jednu stranu super, že můžu bez výčitek knihu přečíst znova a zase mě překvapí a objevím třeba i něco nového, co mi na první čtení uniklo...nicméně si chci pamatovat a chci si z knih odnášet víc a když své pocity vyventiluji skrz klávesnici a ještě si moje výlevy někdo přečte, zahřeje to na srdíčku a navíc mi bude jen stačit se vrátit k recenzi a třeba si vzpomenu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se u některých starších recenzí po opětovném přečtení divím, že jsem to psala já :D Ale nakonec si vzpomenu. Další výhodou je to, že když si člověk ty informace píše, tak si je taky lépe zapamatuje a ještě si vylepšuje jazyk, když je nucen něco smysluplně zapsat. Tudíž vidím mnoho pozitiv pro založení blogu :) A díky za komentář.

      Vymazat
    2. A člověk se prostě vypíše a tak nějak roste :D Já jsem si nedávno četla své starší "recenze" a byl to vážně šok a trochu jsem se zděsila, že jsem to vážně publikovala :D No...snad jsem se trochu zlepšila :)
      Přesně tak. Napíšu si to a tím si to trochu lépe vryji do paměti :)
      Nemáš vůbec zač :)

      Vymazat
    3. Každý nějak začínal, neboj :D Hlavní je dělat to, co tě baví a ono se to už nějak poddá :)

      Vymazat