pondělí 22. února 2016

Hledání Aljašky

Autor: John Green
Originální název: Looking for Alaska
Počet stran: 256

Miles Halter je šestnáctiletý kluk, outsider, sběratel posledních slov významných osobností. Jako každý z nás touží najít "velké Možná". A i proto změní prostředí a začne studovat na internátní střední škole Culver Creek, kde si okamžitě najde kamarády, spolubydlícího Plukovníka, Japonce Takumiho, Rumunku Laru a Aljašku Youngovou. 

Kniha je určena zejména pro teenagery, proto já dvaceti osmi letá stařešina nemůžu naplno posoudit kvality tohoto díla, které je pro trošičku mladší generaci. Přece jenom nadšení z cigaret, chlastu, večírků a prvních milostných zkušeností je už dávno za mnou a jen se můžu pousmát tomu, že i já jsem snad byla taková. Partička kamarádů tropí kanadské žertíky s takovou vervou, že máte obrovskou chuť přidat se k nim. Ikdyž víte, že už máte za zenitem :).

Kniha je napsaná čtivě, srozumitelně, bez prolínání časových rovin. Celé dílo směřuje k jednomu stěžejnímu okamžiku, ke kterému a později od kterého se odvíjí. Hledání Aljašky neobsahuje jen plané tlachání puberťáků o prkotinách, nýbrž se zamýšlí nad otázkami hlubokými, což by asi jen málokdo u podobného díla čekal. (A nebo jsem to nečekala jen já, taky možnost :)). Proto jsem byla mile překvapena. A ač mě zpočátku dílo příliš nezasáhlo, už jen proto, že bylo určeno jinému spektru osob, musím uznat, že své kvality má a to nejen pro teenagery.

70%

 

P.S. A běžte hledat velké Možná, protože kdo hledá, ten najde.

1 komentář: